Z zavihka
Piše se leto 1950. Polkovnik David, človek, ki je vajen vsakovrstnega nasilja, nenadoma začuti težo vesti. Med podpisovanjem nalogov za eksekucijo mu zastane roka in čeprav ve, da s tem izpisuje lastno smrtno obsodbo, ne zmore naprej. Odposlan je na vojaško akcijo v odročno slovensko vas, a navidez enostavna naloga, ki bi mu povrnila izgubljeni ugled, se začne zapletati in nevarno plastiti. Na vasi cvetijo kontraband in avtohtone ideologije, zadnjo besedo pa ima ljubezen – tudi do nadvse priljubljenih mehiških limonad. David samo na začetku drži niti dogajanja v svojih rokah, kmalu pa mu tla pod nogami spodmaknejo še spomini na lastno otroštvo, ki razkrijejo bolečo skrivnost …
Miha Mazzini v Palomi negri potrjuje svoj status mojstrskega pripovedovalca, ki bralca drži v suspenzu do zadnje strani; a avtorjev pogled je tokrat še odločneje usmejen v podvozje dobro naoljene akcije, k nepovratno osebnemu, kjer ideologije popuščajo smrtonosni prijem in kjer se tudi v najbolj zavoženih življenjih poraja želja po prihodnosti, oprani preteklega.
Izdaje
Slovenija: Beletrina, 2012, 296 strani, ISBN: 978-961-242-509-8, COBISS.SI-ID: 263056640
Angleščina: Open Books, ISBN-13: 978-0692253656.
Bosna in Hercegovina: Connectum, 2024.
Zgodovina
Začelo se je seveda s sporom med tovarišem Titom in tovarišem Stalinom leta 1948. Karkoli sovjetskega je postalo sumljivo in v kinih je zazevala luknja. Mehiški izdelki so se zazdeli idealna rešitev: država je bila zadosti daleč, da je bila možnost njenih tankov na jugoslovanskih mejah zanemarljiva, hkrati pa so v filmih neprestano hvalili revolucijo – kako pa naj bi povprečni gledalec vedel, o kateri revoluciji teče beseda?
Glasba
Privoščite si skok na stran s slikami plošč in posnetki Yu-Mex skupin.
Dokumentarni film
Med zbiranjem podatkov sem pričel snemati pogovore s pevci jugoslovansko mehiške glasbe in pripravil TV dokumentarec Jugoslovanska Mehika (YuMex).